SPÅRKURS Asfalt, Grus och Gräs

Fabio gör sina första övningar på asfalt.

SPÅRKURS A-G-G

GÖR GÄRNA INTRESSEANMÄLAN!

Innehåll

Att spåra innebär att hunden följer vittring i marken - från i detta fall människa på asfalt, grus eller gräs. Det är inte bara fotspåren i sig som lämnar doft, utan också spårläggarens utsöndring från hela kroppen. Detta blir till det spår vi vill att  hunden följer. Spåret leder ofta till både delmål och "slutmål" som i denna kurs kan vara mynt, vävbitar och annat smått å gott!

När hunden får använda sin nos, det fantastiska luktsinnet, får den en naturlig mental aktivering, som tröttar mer än vanlig motion! Spårträningen ger dessutom flera andra positiva effekter som bl a ökad samarbetsvilja, bättre koncentration och uthållighet. Det är faktorer som ofta gynnar andra aktiviteter - inte minst vardagslydnaden.

Kursen riktar sig både till Dig som är nybörjare och till Dig som kommit en bit på väg men mest med skogs-spår och vill bli noggrannare. Träningen anpassas individuellt efter deltagande hundar.

....

Plats Köpings Brukshundklubb - UTAN HUND!

Träffar

6 tillfällen

Vi kommer att träffas på olika ställen för varje tillfälle.

Deltagare Max 6 deltagare med hund.

Instruktör Ulla-Marie Lagerhorn-Blom

Rek litteratur

Spårhunden och lukterna/SWDI, svår att få tag på - kan lånas på bibliotek. SPÅR/Krister Hansson, finns på klubben (150:-)

Kursavgift

.... Avgiften belas in till Bankgiro 5010-4769 då Du fått bekräftelse på att Du har plats. Går Du flera kurser hos oss under 2019 har Du 100:- rabatt på alla kursavgifter utom den 1:a.
Kvitto på inbetald kursavgift medtas till kursstart!

Medlemskap Du ska vara medlem i Köpings Brukshundklubb.
OBS! Kursavgift och ev medlemsavgift betalas in var för sig
till  Bankgiro 5010-4769

Ta med Dig

Info första tillfället.

Anmälan &
upplysning

ulla-marie@telia.com   073-75 400 25

GÖR INTRESSEANMÄLAN!

Ange vid
anmälan

Namn, adress, personnummer - 10 siffror, telefon/mobil, mail.
Hundens ras, ålder och namn.